2013. augusztus 9., péntek

Alkatrész ellátás megoldva, motor megtáltosodva




Nos. Megjöttek az alkatrészek az http://alkatreszek.hu/ -ról (reklám helye!), és minden várakozásomat felülmúlta az eredmény. A négy-öt holmiból fel voltam készülve rá, hogy egy-egy esetleg nem passzol, de nem így lett. Az adatbázisuk nem tévedett, RA61-esemhez mindegyik alkatrész kompatibilis volt, amit megrendeltem. Pedig ez egy ritka kocsi!



A légszűrő BOSCH, a gyertyák eredeti NGK, a többi (számomra) noname márka, de szemre, tapintásra minőségi holminak tűnnek.

Első izgatott mozdulataimmal összehasonlítottam a régi és az új légszűrő méreteit, és megegyeztek. Megkönnyebbülés. De nem csak a méreteiket érdemes összehasonlítani:


Azt hiszem Celi megkönnyebbülten lélegezhet fel. Szó szerint.

Ezekután megnézegettem minden alkatrészt. Ékszíj (azt nem kell cserélni, de nem árthat a tartalék), olajszűrő, benzinszűrő, gyertyák.





Mindegyiket sikerrel cseréltem, ám a gyertyák egy külön történet. Gyönyörűek ezek az új gyertyák, szinte előre éreztem, hogy milyen selymesen fognak tőle járni a hengerek. De nem megy az olyan egyszerűen! A régi gyertyákat egyszer már ki akartam szedni, de nem ment. Annyira nem ment, hogy egyszerűen eltört (!) a gyertyakulcs nyele rajta. Ma a kulcs fejéből és egy 3 mm vastag acélrúdból, valamint egy franciakulcsból eszkábáltam egy erősebb alkalmatosságot a célhoz, de ez sem hatotta meg a gyertyát! Tiszta erőből fordítottam, de előbb lett DNS alakú kovácsoltvas az acélrúdból, minthogy megnyikkant volna a gyertya. Hihetetlennek tűnt, de így volt.

Végül egy hatalmas éket, vagy mit alkalmaztam. 2 cm vastag tömör vas, a végén ellaposodik. Ennek két oldalát leflexeltem, hogy fogókkal rá lehessen fogni, és ezzel nagynehezen sikerült a művelet, de embertelen mód be voltak szorulva.


 A négy kioperált gyertya háromfajta márkából tevődött össze, és különböző hőértékekből... A két különböző márkájú, bóvlanik tűnő példánynak rendben volt a feje, barna volt. Ám a két NGK (talán hamis) fején csak fekete dzsuva volt.




Eleinte azt gondoltam, csak a rossz hőérték miatt. Beszereltem az új gyertyákat, beindítottam a motort és... mintha csoda történt volna! Nem csak hogy selymes lett a járása, de olyan bivalyerős hangja volt, amihez az eddigi csak szánalmas nyöszörgésnek tűnt. És ahogyan rálépek a pedálra... Eddig heveny késlekedéssel reagált, most villámgyors a reakció, és kétszeres az erő! Pontosan kétszeres. Azt a hangzást  produkálja már 2000 RPM körül, amit eddig csak 4000 környékén. Ebből megbizonyosodtam arról, hogy szegénykének eddig csak két hengere dolgozott aktívan, köszönhetően a bóvli gyertyáknak! Ahhoz képest elhozott minket Fehérvárról, ami nem kis szó. Olyan most a motor, mintha kicserélték volna! Fantasztikus hang, selymes járás, hatalmas erő... Elégedett vagyok. És minden alkatrész összesen kevesebb volt mint 10 000.
Update: íme az új motorhang.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése